fredag 10. juni 2011

Tovet strikkejakke

  

Jeg har strikket en rosa jakke/vest til Malin - som ble veldig godt mottatt :) Hun ville helst bruke den på skolen i dag, men jeg må sy i noen knapper først. Skal ha 3 knapper øverst foran. Skal få sydd dem i dag, så hun får brukt den i helgen.


Vesten er strikket i SandnesGarn Tove (Cerise, natur og rosa). Og den er tovet lett på 45 grader.


Morsom å strikke, det er første gang jeg har strikket vest og første gang jeg har strikket med mønster som går hele veien rundt skuldrene (som ikke er raglan).






Har veldig lyst til å strikke en lilla i samme mønster, men får kanskje avvente litt. Jeg har en del andre ting jeg har lyst til å strikke også..


Neste prosjekt er baby-jakke til Wenche (som nå er 3 dager over termin :). Begynte såvidt på vrangborden i går kveld. Det blir en beige jakke i Alpakka-ull.

Det er viktig å alltid ha et prosjekt på gang..... eller flere...... ;) det ligger en påbegynt dukke-genser, en pulsvarmer og et par tøfler som egentlig bare skal toves + noe småtterier i kurven min... det er for kjedelig å bare ha et prosjekt gående! Ja, og så den hvite sommerkjolen jeg har strikket men som mangler noe hekle-greier øverst foran og bak... ;) Ja, og for ikke å glemme lappeteppet med heklede mormor-ruter i beige/natur-farger!! Det har fått hvile en god stund nå... og får nok hvile litt til tror jeg. Ble litt lei etter 40-50 lapper..

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar