torsdag 2. oktober 2014


Endelig tilbake :)
Det har vært mer instagram enn blogging i det siste. Og ikke minst mer tid til strikking ;)

Her kommer oppskrift på min favoritthals.

Dette er en myk og deilig hals som du helt sikkert kommer til å bli glad i. Den er enkel og rask å strikke med tjukt garn og tjukke pinner. Den er passe varm og passe stor.





Like fin til barn som til voksne :)




MØNSTER:


Garn: 2 nøster Puno Alpakka fra Rauma
Legg opp 39 masker med dobbel Puno pinne nr 12.
Strikk 1 vridd rett, 1 vrang hele pinnen. 
Snu og strikk 1 vrang, 1 vridd rett tilbake. Alltid rett over rett og vrang over vrang. 

Strikk til arbeidet måler ca 45-50 cm, eller så lang som du vil ha den.

Fell av passe løst. Trekk begge trådene gjennom siste løkke, pass på å ha nok garn til å sy sammen halsen. Vri halsen en gang før du syr pent sammen. 

Jeg har valgt å strikke den enkel, men lengden og garnmengden kan dobles slik at man får den to ganger rundt halsen.



Håper du får glede av denne oppskriften og at halsen vil holde deg varm gjennom hele vinteren!
Lykke til! 


1 kommentar:

  1. Hallo Magni. Koselig å se at det liv i bloggen din igjen. Jeg må skjerpe meg jeg også. Har vært veldig stille i min blogg også. Kjempefin oppskrift. Den var enkel og grei. Klem Grethe

    SvarSlett